Ředitel/ka Knihovny Univerzity Palackého

Pátek 6. prosinec 2024, 8:00

Rektor Univerzity Palackého v Olomouci vypisuje výběrové řízení na obsazení místa Ředitel/ka Knihovny Univerzity Palackého.
Obor/specializace: Knihovnictví, informační technologie, věda a výzkum

Pracoviště: Knihovna UP
Úvazek: 1,0
Místo výkonu práce: Olomouc
Doplňující informace:: Výběrové řízení bude dvoukolové. Vybraní uchazeči, jejichž kvalifikační profil i odeslané materiály budou odpovídat požadavkům, budou pozváni k osobnímu pohovoru, který proběhne v druhé polovině ledna 2025.
Termín nástupu: Po dohodě

Popis pracoviště

Knihovna UP je pracovištěm, které v souladu se zákony a vnitřními předpisy UP poskytuje veřejné knihovnické a informační služby členům akademické obce UP, studentům, zaměstnancům, odborné veřejnosti a dalším zájemcům s cílem efektivně a kvalitně uspokojovat informační potřeby uživatelů, rozvíjet jejich informační gramotnost a aktivně se účastnit spolupráce mezi relevantními domácími i zahraničními knihovnami a informačními institucemi.Knihovna UP se skládá z Ústřední knihovny ve Zbrojnici, sedmi oborových knihoven na fakultách a Britského centra. Více informací zde: Knihovna.

Pracovní náplň

Mezi činnosti ředitele/ky patří organizace a řízení Knihovny UP jako celku, dále je odpovědný/á za plánování a čerpání rozpočtu Knihovny UP, za plánování a realizaci krátkodobých i dlouhodobých cílů knihovny a za plnění a rozvoj služeb poskytovaných knihovnou, a to na vysoké úrovni. Podstatnou částí činností ředitele/ky je vedení a podpora týmu zhruba 70 pracovníků knihovny. Ředitel/ka úzce spolupracuje s vedením univerzity i jejich součástí, dále s AKVŠ, rovněž tak s knihovnickými organizacemi SKIP, SDRUK. V rámci svých aktivit komunikuje také s ostatními knihovnami VŠ a univerzit, s knihovnami v rámci regionu i ČR, s knihovnami městskými, vědeckými i odbornými; s muzei; se středními školami regionu, nebo s managementem magistrátu i kraje.

Kvalifikační požadavky

  • vysokoškolské vzdělání – magisterský studijní program v oborech knihovnictví, informační věda, informační technologie, management kultury, případně jiný relevantní obor,
  • odpovídající orientace v knihovnickém prostředí a znalost aktuální problematiky a trendů v knihovnictví,
  • manažerské zkušenosti s důrazem na zkušenost s vedením většího týmu (minimálně 3 roky),
  • schopnost pracovat a rozhodovat ve stresových a krizových situacích,
  • vynikající organizační, komunikační schopnosti a prezentační dovednosti,
  • schopnost koncepčního myšlení,
  • spolehlivost, morální bezúhonnost,
  • výborná znalost českého jazyka,
  • aktivní znalost anglického jazyka na úrovni alespoň B2,
  • dobré uživatelské dovednosti v prostředí kancelářských služeb Microsoft (Office nebo 365).

Výhodou:

  • praxe v knihovně minimálně 5 let,
  • předchozí zkušenost s vysokoškolským prostředím,
  • orientace v oblasti vědy a výzkumu.

Co nabízíme

  • odpovědnou, respektovanou, kreativní a dynamickou práci v čele knihovny významné univerzity,
  • možnost dalšího odborného, manažerského i osobního růstu a rozvoje,
  • odpovídající finanční ohodnocení v tarifní třídě 11 (dle Vnitřního mzdového předpisu UP), příplatek za vedení, osobní ohodnocení,
  • kancelář v historickém centru města,
  • 30 dnů dovolené, příspěvek na stravování a řadu zaměstnaneckých benefitů,
  • předpokládaný nástup od 1. 4. 2025 nebo dle dohody.

Dokumenty k výběrovému řízení

Strukturovaný profesní životopis v českém jazyce

Motivační dopis

Koncepce rozvoje a dalšího směřování KUP s rozpracováním priorit na období následujících 5 let v délce maximálně 5 normostran.

Požadované dokumenty v elektronické formě uchazeč vkládá do přihlašovacího formuláře

Kontaktní osoba

Šupplerová Markéta, Mgr., marketa.supplerova@upol.cz, +420585633663


Chci odpovědět na nabídku


Uzávěrka přihlášek do výběrového řízení je 08.01.2025.


Poznámka

Vyhlašovatel si vyhrazuje právo pracovní místo ve výjimečném případě bez udání důvodu neobsadit nebo zrušit výběrové řízení.

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)