Rektor Univerzity Palackého v Olomouci vypisuje výběrové řízení na obsazení místa Ředitel/ka Knihovny Univerzity Palackého.
Obor/specializace: Knihovnictví, informační technologie, věda a výzkum
Pracoviště: Knihovna UP
Úvazek: 1,0
Místo výkonu práce: Olomouc
Doplňující informace:: Výběrové řízení bude dvoukolové. Vybraní uchazeči, jejichž kvalifikační profil i odeslané materiály budou odpovídat požadavkům, budou pozváni k osobnímu pohovoru, který proběhne v druhé polovině ledna 2025.
Termín nástupu: Po dohodě
Popis pracoviště
Knihovna UP je pracovištěm, které v souladu se zákony a vnitřními předpisy UP poskytuje veřejné knihovnické a informační služby členům akademické obce UP, studentům, zaměstnancům, odborné veřejnosti a dalším zájemcům s cílem efektivně a kvalitně uspokojovat informační potřeby uživatelů, rozvíjet jejich informační gramotnost a aktivně se účastnit spolupráce mezi relevantními domácími i zahraničními knihovnami a informačními institucemi.Knihovna UP se skládá z Ústřední knihovny ve Zbrojnici, sedmi oborových knihoven na fakultách a Britského centra. Více informací zde: Knihovna.
Pracovní náplň
Mezi činnosti ředitele/ky patří organizace a řízení Knihovny UP jako celku, dále je odpovědný/á za plánování a čerpání rozpočtu Knihovny UP, za plánování a realizaci krátkodobých i dlouhodobých cílů knihovny a za plnění a rozvoj služeb poskytovaných knihovnou, a to na vysoké úrovni. Podstatnou částí činností ředitele/ky je vedení a podpora týmu zhruba 70 pracovníků knihovny. Ředitel/ka úzce spolupracuje s vedením univerzity i jejich součástí, dále s AKVŠ, rovněž tak s knihovnickými organizacemi SKIP, SDRUK. V rámci svých aktivit komunikuje také s ostatními knihovnami VŠ a univerzit, s knihovnami v rámci regionu i ČR, s knihovnami městskými, vědeckými i odbornými; s muzei; se středními školami regionu, nebo s managementem magistrátu i kraje.
Kvalifikační požadavky
- vysokoškolské vzdělání – magisterský studijní program v oborech knihovnictví, informační věda, informační technologie, management kultury, případně jiný relevantní obor,
- odpovídající orientace v knihovnickém prostředí a znalost aktuální problematiky a trendů v knihovnictví,
- manažerské zkušenosti s důrazem na zkušenost s vedením většího týmu (minimálně 3 roky),
- schopnost pracovat a rozhodovat ve stresových a krizových situacích,
- vynikající organizační, komunikační schopnosti a prezentační dovednosti,
- schopnost koncepčního myšlení,
- spolehlivost, morální bezúhonnost,
- výborná znalost českého jazyka,
- aktivní znalost anglického jazyka na úrovni alespoň B2,
- dobré uživatelské dovednosti v prostředí kancelářských služeb Microsoft (Office nebo 365).
Výhodou:
- praxe v knihovně minimálně 5 let,
- předchozí zkušenost s vysokoškolským prostředím,
- orientace v oblasti vědy a výzkumu.
Co nabízíme
- odpovědnou, respektovanou, kreativní a dynamickou práci v čele knihovny významné univerzity,
- možnost dalšího odborného, manažerského i osobního růstu a rozvoje,
- odpovídající finanční ohodnocení v tarifní třídě 11 (dle Vnitřního mzdového předpisu UP), příplatek za vedení, osobní ohodnocení,
- kancelář v historickém centru města,
- 30 dnů dovolené, příspěvek na stravování a řadu zaměstnaneckých benefitů,
- předpokládaný nástup od 1. 4. 2025 nebo dle dohody.
Dokumenty k výběrovému řízení
Strukturovaný profesní životopis v českém jazyce
Motivační dopis
Koncepce rozvoje a dalšího směřování KUP s rozpracováním priorit na období následujících 5 let v délce maximálně 5 normostran.
Požadované dokumenty v elektronické formě uchazeč vkládá do přihlašovacího formulářeKontaktní osoba
Šupplerová Markéta, Mgr., marketa.supplerova@upol.cz, +420585633663
Uzávěrka přihlášek do výběrového řízení je 08.01.2025.
Poznámka
Vyhlašovatel si vyhrazuje právo pracovní místo ve výjimečném případě bez udání důvodu neobsadit nebo zrušit výběrové řízení.